فیدل که از محصولات کمپانی تایوانی SYM به شمار می رود، در کشور ما توسط شرکت دینو موتور به تولید می رسد. SYM یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در آسیاست و محصولات این شرکت در طول چند سال گذشته، به لطف کیفیت ساخت قابل قبول و عملکرد فنی مناسب، توانسته اند سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهند. در بازار ایران افزون بر شرکت دینو موتور، شرکت آسیا موتور هم برخی از محصولات SYM را عرضه می کند، اما فیدل ۳، که محبوبیت زیادی دارد، از سوی دینو موتور روانه بازار شده است.
موتورسیکلت SYM فیدل 3
اکنون با گذشت چند سال از عرضه فیدل ۳ بار دیگر می خواهیم با نگاهی دقیق تر به این اسکوتر دوست داشتنی، ویژگی های ظاهری و فنی آن را مورد بررسی قرار دهیم.
ویژگی های ظاهری فیدل ۳
قطعاً اولین نکته ای که در برخورد با فیدل ۳ جلب توجه می کند، شباهت بی حد و مرز آن به وسپاست. محبوبیت این برند ایتالیایی در بازار اسکوترها سبب شده است بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت در دنیا به کپی برداری از استایل ظاهری محصولات وسپا روی بیاورند. امروز عرضه اسکوترهای طرح وسپا فقط به شرکت های چینی محدود نمی شود و حتا کمپانی های معتبر هم به فکر ورود به این بخش از بازار افتاده اند. SYM هم که به شدت به فکر توسعه سهم خود از بازار است، با عرضه فیدل ۳ نشان داد که می تواند یک طرح وسپای باکیفیت را با قیمتی مناسب در دسترس خریداران قرار دهد. از نمای جلو، فیدل ۳ از فاصله دور، کاملاً با وسپا اشتباه گرفته می شود. چراغ اصلی جلو نسبتاً بزرگ است، اما برخلاف وسپا، به طور کامل از فرم دایره ای پیروی نمی کند. طراحی فلاپ سینه موتور و اجزای آن همان سبک همیشگی وسپا را دنبال کرده است. چراغ های راهنما همراه با نوارهای LED در کناره های فلاپ سینه به چشم می خورند. کمپانی سازنده برای ایجاد تمایز، یک نوار کرومی به قسمت میانی فلاپ سینه اضافه کرده و لوگوی SYM هم درست در وسط آن چسبانده شده است. آینه های فیدل ۳ طراحی کلاسیکی دارند و حس نوستالژیک چهره این اسکوتر را تقویت می کنند.
از نمای کناری، می توان دریافت فیدل ۳ یک اسکوتر نسبتاً درشت است. طول زیاد فیدل ۳ از حجم بیش تر پیشرانه آن نسبت به سایر طرح وسپاهای بازار ریشه می گیرد. فلاپ های کناری با خطوط منحنی طراحی شده اند، اما خبری از شلوغ کاری بر روی آن ها نیست و هیچ چراغ یا استیکر خاصی در این قسمت دیده نمی شود. فقط نام فیدل ۳ را می بینیم که به زبان لاتین و با قطعات کرومی بر روی فلاپ ها حک شده است. فیدل ۳ با دو نوع ترکبند تزیینی و باری در بازار یافت می شود. اگزوز این موتورسیکلت هم فرمی کلاسیک دارد. در نمای عقب، بار دیگر شباهت به وسپا اوج می گیرد. چراغ خطر عقب فیدل ۳ کاملاً شبیه به وسپا پریماورا است. چراغ های راهنما هم با ابعادی درشت در کناره های آن تعبیه شده اند. قسمت بالای چراغ عقب تا زین، به رنگ مشکی پیانویی درآمده و همین ویژگی ظاهری، فیدل ۳ را از سایر رقبا در این بخش متمایز می کند. زین فیدل بزرگ است و کاملاً برای نشستن دو سرنشین راحت به نظر می رسد. پشت فرمان و در موقعیت راکب، یک باکس داشبورد به سبک وسپا دیده می شود که امتیازی مثبت برای این اسکوتر است. صفحه کیلومتر فیدل ۳، که از ترکیب آمپرهای آنالوگ و دیجیتال تشکیل یافته، چیدمان جذابی دارد.
معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب فیدل ۳
- ۰۱/۰۷/۱۳