انواع موتورسیکلتهای آفرود
یکی از بهترین موتورسیکلتهای آفرود که در واقع نوع متداول و رایج آنهاست را با نام «موتور تریل» در بازار ایران یا همان موتورهای دو منظوره ورزشی (Duall Sport) میشناسیم. از آنجایی که تریلها را هم میتوان در شهرها استفاده کرد و هم در مسیرهای آفرود، بیشترین محبوبیت در میان مشتریان را به خودشان اختصاص دادهاند. البته باید بدانید که موتورهای تریل، توانایی آفرودهای سنگین را ندارند و اگر مراقبشان نباشید، حتما بلایی سرشان میآید.
معرفی بهترین موتورسیکلت های کراس آفرود ایرانی
این موتورسیکلتها به دو دسته کلی بر اساس سیستم خنک کننده آنها تقسیم میشنود.
مایع خنک (روغن یا آب)
هوا خنک
موتورسیکلت های تریل مایع خنک دارای یک یا دو رادیاتور کوچک بسته به نوع مایع خنک کننده انجین مجهز شده اند. اگر مایع روغن باشد معمولا یک رادیاتور 7 اینچی دارند یا اگر آب باشد دو عدد رادیاتور 8 اینچی در آنها نصب شده است.
این موتورسیکلتها (منظور فقط تریل ها می باشد) اگر مجهز به رادیاتور آب باشند نهایت برای آفرود های 1 ساعته مناسب هستند و اگر دارای رادیاتور روغن باشند برای 2 ساعت آفرود مناسب اند. علت اینکه موتورسیکلت های مایع آب کمتر قابلیت آفرود دارند این است که بخش مهم خنک سازی آب در رادیاتور توسط یک پنکه (فن) صورت می پذیرد و چون در آفرودهای خاکی میزان گرد و خاک زیادی توسط پنکه به درون حفره های رادیاتور وارد میگرد دمای آب بالا رفته و آب به نقطه جوش می رسد. اما روغن دمای آن به سرعت به واسطه عبور جریان هوا از رادیاتور یا خود پره های سرسیلندر (هدسینک) با کاهش دما دچار شده و به راحتی میتوان حتی با وجود گرد و خاک و مسدود شدن روزنه های رادیاتور اقدام به ادامه آفرود نمود.
- ۰۱/۰۸/۱۶