دانلود اهنگ

دانلود اهنگ جدید

دانلود اهنگ

دانلود اهنگ جدید

دانلود اهنگ,دانلود اهنگ جدید, دانلود البوم جدید, دانلود فول البوم, دانلود فیلم, دانلود سریال, اهنگ جدید, متن اهنگ,

۱۳ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سلام خدمت کاربران عزیز کینگ موتور توی این مقاله قصد داریم بهتون بگیم که معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب موتور هوندا واریو 160؟ پس با ما همراه باشید. جامع و

کامل بررسی تمامی مزیت ها و معایب.

هوندا واریو 160

با سلام خدمت کاربران عزیز سایت کینگ موتور توی این مقاله میخواییم بببینیم چه تغیری نسبت به نسل های قبلش داشته
هوندا نسبت به موتور های قبلی تغییرات زیادی روی موتور های جدید داده حالا بریم ببیینم مثل قبل میتونه بازار خوبی داشته باشه یا نه؟

به جرات میشه گفت هوندا واریو ورژن قبلی در کنار هوندا کلیک یکی از پر فروش ترین موتور های بازار ایران توی چند سال اخیره اما باید بببینیم ورژن جدیدش honda vario واریو ۱۶۰ هم میتونه مثل قبلی فروش خوبی داشته باشه یا نه

البته توی این چند وقتی که اومده فروش خوبی داشته و راضی کننده بوده این موتور توی دو تا نسخه cbs و abs با یه ظاهر و انجین جدید وارد بازار شده قیمت این موتور بین ۱۶۵ تا ۱۷۵ میلیون تومن متغییر هست طبق رنگ و مدل های موجودش .
این موتور کلا ۴ تا رنگ داره مشکی براق و مشکی مات و سفید مات و قرمز مات

برای دیدن ادامه مطلب روی لینک معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب موتور هوندا واریو 160 که در بالا درج شده کلیکی کنید.

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

سلام خدمت کاربران عزیز کینگ موتور توی این مقاله قصد داریم بهتون بگیم که چی باعث سفت شدن دنده موتور سیکلت میشه و راه حلش چیه و چی حوری مشکل رو حل کنیم ؟ پس با ما همراه باشید.

سفت شدن دنده موتور سیکلت

سفت شدن دنده موتور سیکلت یعنی دنده موتور سیکلت به راحتی عوض نمی شود یکی از مشکلات رایج مربوط به چرخ دنده های موتور سیکلت است. از دلایل اصلی مشکلات تعویض دنده می توان به مشکلات کابل کلاچ، روغن موتور، زنجیر و چرخ دنده ها و خود اهرم تعویض دنده اشاره کرد. در این مقاله از kingmotor به دلایل سخت جا رفتن دنده موتور سیکلت میپردازیم.

علت سفت شدن دنده موتور سیکلت چیست؟
در زیر هر یک از این دلایل مربوط به عدم تعویض روان دنده موتورسیکلت شرح داده شده است.

برای دیدن ادامه مطلب روی لینک سفت شدن دنده موتور سیکلت که در بالا درج شده کلیکی کنید.

  • ۰
  • ۰

خب بریم سراغ بررسی هوندا کلیک که یکی از پر فروش ترین های برند هوندا توی ایران هستش
توی بازار فعلی که شاهد حضور اسکوتر های زیاد و متنوعی توی بازار هستیم شناخت یک اسکوتر با کیفیت واقعا مهم هست که این موتور قطعا یکی از بهترین گزینه های موجود توی بازار فعلی هستش .
همون طور ک میدونید هوندا کلیک و واریو تقریبا یه موتور هستن تقریبا ۹۰ درصد شباهت دارن اما یه سری تفاوت های جزیی باهم دارن که در اخر مقاله سعی میکنیم اون رو هم بررسی کنیم چون سوال خیلی ها هستش.
پس اگه بین این دو تا موتور دو دل هستید این مقاله میتونه بهتون خیلی کمک کنه.
این موتور توی سال ۹۵ وارد بازار ایران شد که ۱۲۵ بود و سال بعدش کلیک ۱۵۰ به بازار اومد و توسط شرکت های مختلف وارد میشه و نمایندگی و شرکت خاصی براش وجود نداره هنوز کلا برند هوندا رو شرکت خاصی اختصاصی هنوز توی ایران وارد نمیکنه و رسمی نیستن هرکی حال میکنه وارد میکنه.
خیلیا فکر میکنن این موتور توی کشور ژاپن تولید میشه ولی هوندا کلیک ۱۵۰ خط تولیدش توی کشور تایلند و زیر نظر شرکت هوندا هست اما دقیقا همون کیفیت رو پیاده سازی کردن پس خیلی نگران کشور سازنده یا محل ساخته شدن این موتور نباشید چون فوق العاده باکیفیت و عالی هستش
اولش رنگ های محدودی وارد میشد اما الان اینقدر رنگ و طرح متفاوت توی بازار هست که نمیشه تک تک نامبرد.
البته یه سری طرح کلیک توی بازار هست که خیلی شبیه این و واریو هست اونا کلا بحثش جداس با این دوتا موتور اشتباه نگیرید.

طراحی ظاهری :

شبیه اکثر موتورهای بازار یه طراحی هجومی داره و کاملا اون حس سامورایی بودن رو به ما القا میکنه و چون به سفارش اسیای شرقی هست متناسب با قد و قواره مردم اسیا طراحی شده و کوچیک و جم و جوره ولی خب اگه یکم قدتون بلند باشه ممکنه اذیتتون کنه و حس خوبی بهتون ندهجذاب ترین قسمت موتور جلوی اون هست مخصوصا طراحی چراغ هاش که ته چهره ی موتور های خفن هوندا رو میشه توی این موتور هم به خوبی حس کرد و یه جورایی قیافشون شبیه بهم هست و مثل خانواده هستن مخصوصا این موتور رو اگه توی شب بببنیید حس میکنید یه موتور cbr داره میاد سمتتون و همین امضای هوندا توی همه ی موتور هاش هست.کلا اسکوتر ها چراع جلوشون دو مدله یا توی قسمت خود فرمون هستن و با گردش فرمون تکون میخورن و دسته دیگه چراغ هایی هستن که یکم پایین تر از فرمون روی بدنه کار شدن و بین لاستیک و فرمون قرار میگیرن و ثابتن و تکون نمیخورن که این موتور جز دسته ی دوم حساب میشه همه ی چراغ های جلو این موتور از نوع led هستن که باعث میشه توی روز هم نوری خوبی ازشون خارج بشهشبیه اکثر موتورهای بازار یه طراحی هجومی داره و کاملا اون حس سامورایی بودن رو به ما القا میکنه و چون به سفارش اسیای شرقی هست متناسب با قد و قواره مردم اسیا طراحی شده و کوچیک و جم و جوره ولی خب اگه یکم قدتون بلند باشه ممکنه اذیتتون کنه و حس خوبی بهتون نده

معرفی نقد و بررسی مزایا معایب و قیمت هوندا کلیک 150

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

طی چند سال گذشته نام تجاری بنلی، بسیاری از موتورسواران ایرانی را مجذوب خود کرد
است و بسیاری از افراد به صرف نام تجاری آن که بر گرفته شده از شکرت بنلی ایتالیا است با
هزینه های بسیار بالایی اقدام به تهیه موتورهای بنلی مینمایند. اکنون قصد داریم تا به نقد و
بررسی یکی از گران قیمت ترین این موتورها یعنی موتورسیکلت بنلی تی ان تی 300 بپردازیم
و ببینیم که آیا این موتورسیکلت که در بازار ایران به یک موتورسیکلت مطرح تبدیل شده است
در واقعیت چیست و چقدر بهای واقعی آن است؟ پس در ادامه با ما همراه باشید.
معرفی شرکت بنلی:
بنلی )انگلیسی: Benelli )یکی از قدیمیترین تولیدکنندگان موتورسیکلت ایتالیایی است؛
که در سال ۱۹۱۱ تأسیس شد. این شرکت در ابتدا تفنگ ساچمه زنی تولید میکرد که سپس
این بخش از شرکت، فعالیت خود را به صورت جداگانه ادامه داد تا در سال 2000 با راه اندازی
خط طراحی و تولید موتورسیکلت وارد این صنعت شد و در سال 2005 به شرکت Qianjiang
در چین واگذار شد و اکنون یکی از بزرگترین تولید کنندگان موتورسیکلت در جهان است.

امروز، این شرکت به طور کامل متعلق به گروه Qianjiang است و یکی از 10 شعبه
Qianjiang میباشد. بنولی از سال 2005 صرفًا در چین طراحی و ساخته شده است. بنلی
بیشتر موتورسیکلتهای کوچک و اسکوترهایی که معموًال در آسیا میبینید تمرکز و به بازار
عرضه میکند. این شرکت )ژجیانگ( در چین همچنین با استفاده از نام تجاری ایتالیایی قبلی
خود یعنی بنلی در بازارهای اروپایی محصوالت خود را عرضه میکند. طراحی ئ تولید و
نامگذاری محصوالت این شرکت چینی که با نام بنلی عرضه میگردد تحت تأثیر مارکهای
بزرگتر مانند Ducati است. به عنوان مثال ، طرح “منقار” نمادین Multistrada Ducati در
502 TRK Benelli یافت میشود ، و 502c Benelli نیز به شدت شبیه Divel Dvelati
است.
بیشتر محصوالت این شرکت چینی در آسیا در دو کشور هند وایران عرضه میگردد.
محصوالت این شرکت در ایران به دلیل گرانی و برخی از قوانین جاری کشور )محدودیت
استفاده از موتورهای با حجم باالی 250 سی سی( باعث گردیده است تا بیشتر یک محصول
لوکس و تنها در اختیار افرادی که دارای عشق به موتورسواری و در آمد متوسط یا افرادی
که پول های باد آورده را دارند محدود گردد.
محصولات تجاری با برند بنلی امروزه توسط شرکتهای مختلفی چون کویر، گروه صنعتی
فارس، شرکت نیکران موتور پاسارگاد و … به بازار عرضه گردیدهاند که هر کدام بسته به تعداد
سفارش و ارزهای مختلفی که برای واردات این محصولات دریافت کرده اند با قیمتهای مختلفی
به بازار عرضه میکنند. محصولات عرضه شده دارای مشخصات فنی متفاوتی هستند و محصولات
عرضه شده به ایران و هند با محصولات عرضه شده به اروپا و آمریکا از نظر کیفیت و قدرت و ..
با هم متفاوت هستند.

قیمت:

175,000,000تومان

 

معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب موتور سیکلت بنلی 300

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

مقدمه
بنلی ۱۸۰ اس حدودا از اوایل سال ۹۸ به نمایندگی شرکت نیکران موتور پاسارگاد وارد ایران شد و در ۱۸۰ سی سی های بازار بخاطر ظاهر جذابی که داشت تونست توجه عموم به خودش جلب بکنه.

طراحی و ظاهر بنلی ۱۸۰ اس
بنلی ۱۸۰ اس در دسته موتور های اسپورت و شهری و در اصل همون موتور های ( نیکد ) قرار میگیرد و در کل ظاهر جذابی دارد بخاطر طراحی (فلاپ ها ، بدنه ، خطوط شکسته و طراحی سه بعدی) که دارد موتور زیبایی استاین موتور‌ رو در چهار رنگ ( قرمز ، سفید ، مشکی مات ، و فسفری) میتونید پیدا کنید

قیمت : 902,807,000 ریال

چراغ جلو بنلی ۱۸۰ اس
یکی از نکات مثبت این موتور طراحی چراغ جلو و ال ای دی هایی هست که داخلش کار شده هم نور بالا هم نور پایین و دی لایتی که در جلو این موتور وجود دارد از چراغ های ال ای دی تشکیل شدن و تقریبا کاسه چراغ جلو این موتور ما رو یاد بنی دو سیلندر اس میندازه در جلو این موتور راهنماهایی داریم که از چراغ ال ای دی تشکیل شدن و تقریبا نور خوبی هم دارن.

معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب موتور سیکلت بنلی ۱۸۰

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

سلام خدمت کاربران عزیز کینگ موتور توی این مقاله قصد داریم بهتون بگیم که دلایل اینکه موتورتون روشن نمیشه یا استارت میخوره روشن نمیشه و هر چی که مربوط به روشن نشدن موتور هست رو براتون توضیح بدیم ؟ پس با ما همراه باشید. ( اگر شما هم تجربه ایی راجب روشن نشدن موتورتون دارید که توی مقاله گفته نشد حتما نظرتون رو برای ما کامنت کنید تا بقیه هم بتونن از تجربه ی شما استفاده کنند و مشکلشون رو حل کنن. )

خب شاید براتون پیش اومده باشه کع موتور رو بخوایید روشن کنید اما یا کلا برق نمیاد و چراغ های موتور و کیلومتر اصلا روشن نمیشن یه اینکه موتور زور میزنه که روشن شه ولی مشخصه که روشن بشو نیست و یه مشکلی داره

خب این می تونه دلایل زیادی داشته باشه که سعی میکنیم توی این مقاله تمامی دلایل رو بهتون بگیم :

خراب بودن باطری موتور سیکلت :

در اکثر مواقع که موتور سیکلت روشن نمیشه و برق توی موتور نمیاد مشکل از باطری هستش برای فهمیدنش کافیه یه مولتی متر بهش وصل کنید و میزان ولتاژ رو ببینید چقدر هست حتما باید بین 12.4 تا 12.7 باشه تا موتور بتونه روشن بهش اگر کمتر هست باید با باطری تون خداحافظی کنید و برید یه باطری جدید بخرید.

مشکل و خراب بودن توی سیستم سوخت رسانی :

یکی دیگه از دلایلی که باعث میشه موتور روشن نشه نرسیدن بنزین برای روشن شدن موتور هست

که خودش چندین بخش داره باید همرو تست کنید

ممکنه پمپ بنزینتون سوخته باشه و اصلا بنزین نرسونه یا انژکتور کثیف شده باشه و جرم گرفته باشه یا اینکه فیلتر بنزینتون اینقدر کثیف شده باشه که نزاره بنزین رد بشه ( بخاطر کیفیت پایین بنزین های موجود و قاطی بودن گل و لای و اب توی بنزین پیشنهاد میکنم حتما از پمپ بنزین های داخل شهر بنزین بزنید که کیفیت بالاتری دارن و هر ماه نظارت میشن )

مشکل جرقه نزدن شمع و خرابی و کثیفی آن:

ممکنه شمعتون درست جرقه نزنه و کویل های احتراق درست کار نکن که همین مشکل هم میتونه باعث روشن نشدن موتور سیکلت شما بشه . برای این کار فقط کافیه سیستم جرقه زنی رو بررسی کنید در اکثر مواقع شمع یا از کار افتاده یا اینکه خیلی کثیف شده و نیاز داره که تمیزش کنید.

علت روشن نشدن موتور سیکلت

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

مشخصات فنی آپریلیا SXR 160
آپریلیا یکی از نشان های تجاری زیر نظر پیاجیو ایتالیاست و اصالتی اروپایی دارد، اما براساس سیاست های گروه پیاجیو، نسخه های اسکوتر و اقتصادی این گروه موتورسیکلت ساز در کشورهای آسیایی چون هند مونتاژ و ساخته می شوند. در سال های گذشته همکاری میان باجاج و گروه پیاجیو شکل گرفته است و طی این مشارکت برخی قطعات فنی محصولات وسپا، پیاجیو و آپریلیا توسط باجاج تأمین می شوند، اما قطعات ساخته شده توسط این موتورسیکلت ساز هندی صرفاً برای محصولات گروه پیاجیو بوده است و دیگر در نشان های تجاری استفاده نمی شود.

با دانستن این نکته اولیه، می توان گفت آپریلیا SXR 160 از نظر ساختار فنی مشابه سایر محصولات پیاجیو و وسپاست و از سویی، بخشی از قطعات فنی آن توسط باجاج هند تولید می شود.

آپریلیا SXR 160 به پیشرانه ۱۶۰ سی سی تک سیلندر و سه سوپاپ مجهز است. این پیشرانه به فناوری ۳V Tech گروه پیاجیو مجهز است که در محصولات وسپا هم دیده می شود. پیشرانه SXR 160 دارای سامانه خنک‌کاری با فن است و به عبارت ساده تر، یک پیشرانه هواخنک به حساب می آید. همچنین از اگزوز سایلنسر برای این اسکوتر آپریلیا استفاده شده است.

پیشرانه این اسکوتر شهری، ۱۰.۸۴ اسب بخار را با گشتاور ۱۱.۶ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور در ۶۰۰۰rpm و حداکثر اسب بخار در ۷۶۰۰rpm تولید می شوند و از طریق جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ عقب منتقل می شوند. فناوری جعبه دنده اتوماتیک آپریلیا SXR 160 هم دقیقاً با سیستم های انتقال قدرت اتوماتیک اسکوترهای وسپا و پیاجیو برابر است و ساختار تسمه ای در آن دیده می شود. همچنین از سیستم کلاچ FCC ژاپن در انتقال قدرت SXR 160 استفاده شده است.

این اسکوتر شهری ۱۲۹ کیلوگرم است و به صورت استاندارد برای دو سرنشین طراحی شده است. همچنین باک آپریلیا SXR 160 حجم ۷ لیتر را دارد و این اسکوتر شهری می تواند با یک سرنشین حدود ۲۰۰ کیلومتر را با هر باک بپیماید. البته که در حالت بهینه، مصرف سوخت این اسکوتر حدود ۲.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است.

امکانات Aprilia SXR 160 کبیر موتور
اسکوتر SXR 160 کمپانی آپریلیا و شرکت کبیر موتور به ترمز ABS در محور جلو مجهز است. ترمزهای این موتورسیکلت از نوع دیسکی برای چرخ جلو و کاسه ای برای چرخ عقب است. تعلیق جلوی SXR 160 از نوع دوشاخه ای هیدرولیکی است و در بخش عقب هم از فنر و کمک تک شاخه ای استفاده شده است. باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به اسکوترهای شهری جدید بازار ایران، نبود سیستم تعلیق دوگانه و یا گازی برای بخش عقب SXR 160، به نوعی کمبود به حساب می آید.

جلو آمپر (کلاستر) این اسکوتر از نوع تمام دیجیتال است و چراغ روز، شارژر USB، استارت دکمه ای و بدون هندل، نشانگر دمای هوا و دمای پیشرانه، چراغ فضای بار زیر زین، بازوی آویز بار، فضای بار جلوی پای موتورسوار و… از جمله امکانات SXR 160 به حساب می آید.

طراحی آپریلیا SXR 160

 

معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب آپریلیا SXR 160

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

در سال های گذشته تب خرید موتورسیکلت های اسپرت شهری در میان جوانان و علاقه مندان به موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است، از سویی، ممنوعیت عرضه موتورسیکلت های ۲۵۰ سی سی به بالا باعث شده است بسیاری از موتورسیکلت های جذاب و مسابقه ای از حضور در بازار ایران محروم باشند. در این میان، عرضه کنندگان موتورسیکلت با وجود محدودیت های پیشِ رو حداکثر رقابت خود را در نسخه های معروف به ۲۵۰ سی سی انجام می دهند و سعی دارند با معرفی محصولات جدید، سهم بیش تری را از بازار موتورسیکلت های اسپرت شهری داشته باشند.

در حال حاضر، نشان های تجاری مانند یاماها، بنلی، هوندا، کاوازاکی، KTM و… محصولاتی با پیشرانه ۲۴۸ و ۲۴۹ سی سی دارند که سوزوکی GSX 250R هم با آن ها رقابت می کند.

سوزوکی GSX 250R + مشخصات فنی و قیمت
مشخصات فنی سوزوکی GSX 250R

سوزوکی GSX 250R شرکت تک تاز موتور به پیشرانه ۲۴۸ سی سی دو سیلندر مجهز است که ۲۴.۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۳.۳ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور GSX 250R در ۶۵۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و بیش ترین قدرت نیز در دور ۸۰۰۰ آی پی ام به دست می آید. این پیشرانه دارای ساختار دو سیلندر موازی با دو سوپاپ به ازای هر سیلندر است و سامانه زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی و پاشش سوخت الکتریکی سوخت در آن دیده می شود. خنک‌کاری این پیشرانه با آب صورت می گیرد.

ساختار SOHC پیشرانه سوزوکی GSX 250R باعث می شود بازدهی این موتورسیکلت اسپرت شهری در سرعت های ۲۴ تا ۸۸ کیلومتر بر ساعت به صورت ایده آل و در بیش ترین حالت ممکن باشد. همین مسئله سبب شده است با وجود اعداد خروجی معمولی از پیشرانه GSX 250R، این محصول سوزوکی شتابگیری خوبی را داشته باشد. همچنین حداکثر سرعت استاندارد این موتورسیکلت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

جعبه دنده GSX 250R از نوع شش سرعته سکوئنشال و تَر است و می تواند تعویض دنده سریع و راحتی را در اختیار موتورسوار بگذارد. جرم خالص این موتورسیکلت اسپرت و شهری سوزوکی ۱۸۱ کیلوگرم است و تقسیم جرم به نسبت مناسبی دارد. البته برخی منابع جرم GSX 250R را ۱۷۸ کیلوگرم اعلام می کنند. جایگاه سرنشینان در این موتورسیکلت اسپرت شهری برای دو نفر و به صورت غیر هم سطح طراحی شده است.

سیستم تعلیق در بخش جلوی سوزوکی GSX 250R به صورت تلسکوپی کار شده و در بخش عقب از کمک فنر استفاده شده است. با وجود این که این موتورسیکلت در جایگاه یک محصول اسپرت و شهری قرار دارد، اما به گفته مالکان و رسانه های تخصصی خارجی، سواری نرم و قابل قبولی را برای استفاده های عادی دارد. همچنین رینگ های ۱۷ اینچی در GSX 250R استفاده شده و مشخصات تایر جلوی آن ۱۱۰/۸۰ و تایر عقب ۱۵۰/۵۵ اعلام گردیده است. این سایز رینگ و تایر در کنار داشتن زیبایی برای این موتورسیکلت اسپرت، پایداری خوبی را به GSX 250R می دهد.

امکانات سوزوکی GSX 250R

 

معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب سوزوکی GSX 250R

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

فیدل که از محصولات کمپانی تایوانی SYM به شمار می رود، در کشور ما توسط شرکت دینو موتور به تولید می رسد. SYM یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در آسیاست و محصولات این شرکت در طول چند سال گذشته، به لطف کیفیت ساخت قابل قبول و عملکرد فنی مناسب، توانسته اند سهم مناسبی از بازار را به خود اختصاص دهند. در بازار ایران افزون بر شرکت دینو موتور، شرکت آسیا موتور هم برخی از محصولات SYM را عرضه می کند، اما فیدل ۳، که محبوبیت زیادی دارد، از سوی دینو موتور روانه بازار شده است.

موتورسیکلت SYM فیدل 3
اکنون با گذشت چند سال از عرضه فیدل ۳ بار دیگر می خواهیم با نگاهی دقیق تر به این اسکوتر دوست داشتنی، ویژگی های ظاهری و فنی آن را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی های ظاهری فیدل ۳
قطعاً اولین نکته ای که در برخورد با فیدل ۳ جلب توجه می کند، شباهت بی حد و مرز آن به وسپاست. محبوبیت این برند ایتالیایی در بازار اسکوترها سبب شده است بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت در دنیا به کپی برداری از استایل ظاهری محصولات وسپا روی بیاورند. امروز عرضه اسکوترهای طرح وسپا فقط به شرکت های چینی محدود نمی شود و حتا کمپانی های معتبر هم به فکر ورود به این بخش از بازار افتاده اند. SYM هم که به شدت به فکر توسعه سهم خود از بازار است، با عرضه فیدل ۳ نشان داد که می تواند یک طرح وسپای باکیفیت را با قیمتی مناسب در دسترس خریداران قرار دهد. از نمای جلو، فیدل ۳ از فاصله دور، کاملاً با وسپا اشتباه گرفته می شود. چراغ اصلی جلو نسبتاً بزرگ است، اما برخلاف وسپا، به طور کامل از فرم دایره ای پیروی نمی کند. طراحی فلاپ سینه موتور و اجزای آن همان سبک همیشگی وسپا را دنبال کرده است. چراغ های راهنما همراه با نوارهای LED در کناره های فلاپ سینه به چشم می خورند. کمپانی سازنده برای ایجاد تمایز، یک نوار کرومی به قسمت میانی فلاپ سینه اضافه کرده و لوگوی SYM هم درست در وسط آن چسبانده شده است. آینه های فیدل ۳ طراحی کلاسیکی دارند و حس نوستالژیک چهره این اسکوتر را تقویت می کنند.

از نمای کناری، می توان دریافت فیدل ۳ یک اسکوتر نسبتاً درشت است. طول زیاد فیدل ۳ از حجم بیش تر پیشرانه آن نسبت به سایر طرح وسپاهای بازار ریشه می گیرد. فلاپ های کناری با خطوط منحنی طراحی شده اند، اما خبری از شلوغ کاری بر روی آن ها نیست و هیچ چراغ یا استیکر خاصی در این قسمت دیده نمی شود. فقط نام فیدل ۳ را می بینیم که به زبان لاتین و با قطعات کرومی بر روی فلاپ ها حک شده است. فیدل ۳ با دو نوع ترک‌بند تزیینی و باری در بازار یافت می شود. اگزوز این موتورسیکلت هم فرمی کلاسیک دارد. در نمای عقب، بار دیگر شباهت به وسپا اوج می گیرد. چراغ خطر عقب فیدل ۳ کاملاً شبیه به وسپا پریماورا است. چراغ های راهنما هم با ابعادی درشت در کناره های آن تعبیه شده اند. قسمت بالای چراغ عقب تا زین، به رنگ مشکی پیانویی درآمده و همین ویژگی ظاهری، فیدل ۳ را از سایر رقبا در این بخش متمایز می کند. زین فیدل بزرگ است و کاملاً برای نشستن دو سرنشین راحت به نظر می رسد. پشت فرمان و در موقعیت راکب، یک باکس داشبورد به سبک وسپا دیده می شود که امتیازی مثبت برای این اسکوتر است. صفحه کیلومتر فیدل ۳، که از ترکیب آمپرهای آنالوگ و دیجیتال تشکیل یافته، چیدمان جذابی دارد.

معرفی ، نقد و بررسی مزایا و معایب فیدل ۳

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

برند SYM چند سالی است که به بازار موتورسیکلت کشورمان ورود کرده و با فروش مدل های مختلف، کارنامه کاری موفقی از خود بر جا گذاشته است. SYM، که یک کمپانی اصالتاً تایوانی است، از سال ۱۹۵۴ به فعالیت می پردازد. نام SYM در حقیقت کوتاه شده عبارت Company Sanyang Motor است، اما با کمپانی خودروسازی سانگ یانگ کره جنوبی تفاوت دارد. محصولات SYM در ایران توسط شرکت نیرو موتور به بازار عرضه می شوند. این شرکت پس از فروش بالای اسکوترهای فیدل ۳ و گلکسی J200،این بار به سراغ محصول دیگری از SYM رفته است که چهره مدرن تری نسبت به اسکوترهای قبلی این برند دارد. محصولی که با نام گلکسی FX150 به بازار ایران معرفی شده است و هنوز تعداد کمی از آن در خیابان ها دیده می شود.

ویژگی های ظاهری گلکسی FX150
گلکسی FX150 در دسته اسکوترهای مدرن جای می گیرد. هیچ شباهتی بین آن و اسکوترهای کلاسیک همچون وسپا نیست. در عوض، سبک و سیاق ظاهری اسکوترهای جدید را در استایل آن می توان یافت، اما تلاش طراحان SYM برای استقلال بخشیدن به چهره گلکسی FX150 جای تقدیر دارد. به گونه ای که، این موتورسیکلت هرگز شبیه به هیچ یک از اسکوترهایی که قبلاً دیده بودیم نیست. البته محل قرارگیری پاها، نشیمن راکب و فرم کلی چراغ و فلاپ جلو به طور کلی پیرو سبک هوندا کلیک است. در نمای جلو، با یک کاسه چراغ نسبتاً بزرگ و جذاب روبه‌رو می شویم که به لامپ های نئون و LED مزین شده است. فلاپ سینه موتور همچون هوندا کلیک شیب زیادی دارد و با قطعات مشکی رنگ براق تزیین می شود. فلاپ پشت فرمان هم طراحی جالبی دارد. ترکیب قطعات مشکی رنگ با فلاپ ها، چهره ای اسپرت و متفاوت از این اسکوتر را به نمایش می گذارد. گلگیر جلو نسبتاً کوچک است و از دو طرف با شبرنگ های نارنجی همراه می شود. به نمای کناری گلکسی FX150 که می نگریم، با طراحی متفاوت فلاپ های کناری مواجه می شویم. جایی که از خطوط زاویه دار برای طراحی استفاده شده است و از نظر زیبایی، نمره قبولی را دریافت می کند.

اسکوتر گلکسی fx150
اما یکی از زیباترین بخش های ظاهر این اسکوتر شرقی، طراحی و گرافیک چراغ عقب آن است. چراغ عقب به شکل یک مستطیل طراحی شده است که از لامپ های نئون درون آن استفاده کرده اند. این چراغ هنگام روشن شدن در شب، جلوه ای زیبا و مدرن به گلکسی FX150 از عقب می دهد. ترک بند عقب همچون اکثر اسکوترهای هم‌رده، بیش تر جنبه فانتزی دارد و کاربردی نیست. اگزوز به شکل یک قوطی طراحی شده است و ظاهر موتورسیکلت را اسپرت تر نشان می دهد. گلکسی FX150 زین چندان بزرگی ندارد، اما فضای پا برای راکب به نسبت هوندا کلیک راحت تر حس می شود. پشت فرمان اسکوتر SYM که قرار می گیریم، با یک صفحه کیلومتر دیجیتالی و مدرن مواجه می شویم که نورپردازی و گرافیک جذابی دارد. باک بنزین در جلوی پای شما واقع شده است و کنار آن، یک فضای کاربردی برای قرار دادن وسایل کوچک در نظر گرفته اند. برای پنل های پوشاننده پشت فرمان و جای پا از پلاستیک هایی به رنگ مشکی ساده و با کیفیت بسیار معمولی استفاده شده است. آینه های گلکسی FX150 هم به رنگ مشکی و از نوع پایه کوتاه هستند.

معرفی نقد و بررسی مزایا و معایب SYM گلکسی FX150

  • m3hrd4d gh