دانلود اهنگ

دانلود اهنگ جدید

دانلود اهنگ

دانلود اهنگ جدید

دانلود اهنگ,دانلود اهنگ جدید, دانلود البوم جدید, دانلود فول البوم, دانلود فیلم, دانلود سریال, اهنگ جدید, متن اهنگ,

۱۳ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هوندا ADV 150

با سلام خدمت کاربران گرامی سایت کینگ موتور توی این مقاله قصد داری بهتون بگیم مشخصات مزایا و معایب و قیمت موتور هوندا ADV 150 پس تا اخر این مقاله همراه ما باشید و اگه نظر و پیشنهادی هم در این باره دارید توی قسمت نظرات با ما درمیون بزارید تا بقیه موتور سواران هم از تجربیات شما بهره ببرن.

مقدمه
یه جورایی میشه گفت که هوندا ADV 150 متفاوت‌ترین اسکوتر بازار به حساب میاد و مهم‌ترین دلیل این متفاوت بودن، به سبک خاص این اسکوتر برمیگرده.

هوندا از اون شرکت‌هایی هست که تنوع سبک‌هایی که تولید میکنه خیلی زیاد هستن و وقتی همه محصولاتش رو در کنار هم دیگه بذارید متوجه میشید که حتی یه سری از سبک‌ها رو اصلاً در برندهای دیگه نمیتونید پیدا کنید! مثل همین اسکوترایی که در سبک ادونچر طراحی شدن.

ADV 150 یه اسکوتر متفاوت و البته دوست داشتنی در بازار ایران هست که با قیمت نسبتاً بالایی هم که داره، خوب خودش رو در این بازار جا کرده و با توجه به سبک ادونچری که داره، افراد بیشتری رو به سمت خودش کشونده.

هوندا ADV 150

خانواده ADV هوندا سه تا عضو داره که کم حجم‌ترینشون همین اِی دی وی 150 هست که البته مدل 160 این موتور به تازگی معرفی شده ولی هنوز به بازار ایران وارد نشده. دو عضو دیگه این خانواده ADV 350 و X ADV 750 هستن که به دلیل محدودیت حجم موتورسیکلت و پلاک گذاری وارد ایران نشدن.

هوندا ADV 150 در دو نسخه ABS و CBS وارد ایران شده و آخرین مدل این موتور هم مربوط میشه به همین امسال یعنی سال 1401.

این محصول هوندا هم مثل بقیه محصولات این کمپانی تحت نظر یک نمایندگی و به صورت انحصاری وارد بازار نمیشه و چند شرکت مختلف مشغول به واردات و مونتاژ این موتورها هستن. شرکت‌هایی مثل هانی موتور، همراه سیکلت، سالارگستر و … .

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

تا همین چند سال پیش تمامی کشورهای جهان اهمیت کمتری برای آلایندگی ایجاد شده توسط موتورسیکلت ها نسبت به خودروها قائل بودند. با افزایش ترافیک شهری و افزایش بهای سوخت در کل جهان، استقبال از این وسیله نقلیه روز افزون شد. همچنین با انجام تحقیقات بیشتر در زمینه آلایندگی سیستم کاربراتور در موتورسیکلت مشخص شد یک موتورسیکلت کاربراتوری در مجموع آلایندگی کمتری از یک خودروی انژکتوری تولید می‌کند، اما یک معضل مهم هم آشکار شد.

یک موتورسیکلت کاربراتوری حدود هفت برابر بیشتر از یک خودروی معمولی، ذرات معلق از خود به جا می گذارد و این بسیار خطرناک است. وقتی صنعت موتورسیکلت سازی در جهان به این موضوع پی برد، حذف سیستم کاربراتور از موتورسیکلت ها و اجباری شدن استفاده از سیستم انژکتور در آن ها در دستور کار دولت ها قرار گرفت.

این اتفاق در اروپا در سال 2015 رخ داد؛ زمانیکه سال ها از قانون ممنوعیت تردد خودروهای کاربراتوری می گذشت. چین و هند که بزرگترین میزان استفاده از موتورسیکلت را دارند هم دست به کار شدند. چین تردد موتورسیکلت های احتراقی در کلان شهرها را ممنوع کرد و به همین دلیل امروزه در کلان شهرهای چین فقط استفاده از موتورسیکلت برقی مجاز است. اما کشور هند دیرتر دست به کار شد و تا سال 2017 هنوز موتورسیکلت های کاربراتوری در این کشور تولید و صادر هم می شدند؛ از جمله به ایران که مشتری پر و پا قرص موتورسیکلت‌های هندی بود.

تبدیل موتورسیکلت انژکتوری به کاربراتوری

اما موضوع تبدیل کاربراتور به انژکتور در موتورسیکلت تبدیل به یک چالش جهانی شد. احتمالا صنعت موتورسیکلت سازی در جهان به دلیل توجه کمتر به آن و نبود اطلاعات در مورد میزان تولید ذرات معلق توسط کاربراتور موتورسیکلت، هرگز به تبدیل سیستم کاربراتور به انژکتور در موتورسیکلت فکر نکرده بودند.

موتورسیکلت سازان آمریکایی، اروپایی و ژاپنی با توجه به در اختیار داشتن تکنولوژی های پیشرفته، خیلی زود در موتورسیکلت های تولیدی خود کیت انژکتور را جایگزین کاربراتور و این معضل را برطرف کردند و حتی به راندمان بالاتری در محصولات خود رسیدند. اما چین و هند که صنعت عقب مانده تری داشتند، همزمان با ایران شروع به کار روی تولید کیت انژکتور موتورسیکلت کردند که هنوز هم با ایرادات بسیار زیادی روانه بازارهای جهانی و از جمله ایران می شوند.

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

سنسور سرعت موتورسیکلت یا سنسور کیلومتر بخش مهمی است که در حفظ ایمنی و کارایی موتورسیکلت اهمیت دارد. این قطعه نیز مانند هر بخش دیگری از موتورسیکلت گاهی دچار مشکل می‌شود و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد. ولی برای

اینکه به‌موقع برای برطرف‌کردن مشکل اقدام کنیم، ابتدا باید علائم خرابی سنسور کیلومتر را بدانیم. همراه‌ kingmotor بمانید. در ادامه با سنسور سرعت موتورسیکلت و اهمیت و کاربردهایش آشنا می‌شویم و سپس دلایل و علائم خرابی سنسور سرعت موتورسیکلت را بررسی می‌کنیم.

سنسور سرعت موتورسیکلت چیست؟

سنسور سرعت موتورسیکلت یا VSS (Vehicle Speed Sensor)، که به آن سنسور کیلومتر نیز گفته می‌شود، سرعت موتورسیکلت را در شرایط مختلف اندازه‌گیری می‌کند و اطلاعات مربوطه را به واحد فرمان موتور یا ای‌سی‌یو (ECU) ارسال می‌کند. ای‌سی‌یو نیز از این اطلاعات برای تنظیم میزان سوخت موردنیاز برای شرایط مختلف، یعنی دور آرام، شتاب‌گیری و توقف موتورسیکلت، استفاده می‌کند.

دو نوع سنسور سرعت موتورسیکلت وجود دارد: با سیم کیلومتر و بدون سیم کیلومتر. سنسور سرعت با سیم کیلومتر، که در موتورسیکلتهای انژکتوری قدیمی به کار می‌رود، روی دنده کیلومتر قرار می‌گیرد و کارکرد کیلومتر را به‌صورت مکانیکی روی صفحه‌نمایش جلوی داشبورد نمایش می‌دهد. دنده کیلومتر نیز سرعت موتورسیکلت را بررسی می‌کند و با سنسور سرعت در ارتباط دائمی است. در نوع بدون سیم کیلومتر، که در موتورسیکلتهای جدید استفاده می‌شود، کارکرد کیلومتر به‌صورت دیجیتالی روی صفحه‌نمایش داشبورد نمایش داده می‌شود.

عملکرد سنسور سرعت موتورسیکلت چگونه است؟

خرابی سنسور کیلومتر موتورسیکلت

در بیشتر موتورسیکلتها سنسور سرعت در توپی چرخ جلو یا بخش متصل به پوسته انجین جایی که چرخ دنده شافت گیربکس از پوسته بیرون امده است و در اصطلاح خورشیدی کوچک نامیده میشود قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی این سنسور اندازه‌گیری سرعت لاستیک‌ها در زمان حرکت موتورسیکلت است. سنسور کیلومتر در زمان چرخش چرخ‌ها و میل‌لنگ پالس‌هایی را تولید می‌کند. این پالس‌ها به‌وسیله دنده کیلومتر به ای‌سی‌یو موتورسیکلت ارسال می‌شوند. در ای‌سی‌یو نیز با آنالیز تعداد پالس‌ها سرعت موتورسیکلت محاسبه می‌شود و روی سرعت‌سنج موتورسیکلت نمایش داده می‌شود.

البته ارسال اطلاعات برای محاسبه سرعت موتورسیکلت یکی از کارکردهای سنسور سرعت موتورسیکلت است. از کارهای مهم دیگر آن می‌توان به اصلاح دور موتور در زمان حرکت، بهینه‌کردن سرعت و شتاب ماشین و تنظیم‌کردن فرایند تعویض دنده اشاره کرد.

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

هوندا CBR 250 RR

مقدمه
تا قبل از ورود هوندا CBR 250 RR چند سالی بود که نسل‌های مختلف کاوازاکی نینجا ۲۵۰ بازار موتورهای ریس پلاک ملی ایران رو قبضه کرده بود و اگه کسی قصد خرید بهترین موتور ریس بازار رو داشت، چیزی بهتر از نینجا ۲۵۰ پیدا نمیکرد!

اما از سال 96 به بعد اوضاع یکم فرق کرد. با اضافه شدن موتورهایی مثل یاماها R3، یاماها R25 و هوندا سی‌بی‌آر 250 آرآر دیگه نینجا به صورت مطلق بهترین موتور بازار نبود و رقابت تنگاتنگ شده بود.

در مقاله امروز میخوایم یکی از قوی‌ترین موتورهای دو سیلندر ریس بازار رو بررسی کنیم که مدل به مدل و سال به سال قوی‌تر از قبل شده!

البته با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در این موتور استفاده شده، میشه لقب «مدرن‌ترین رِیس ۲ سیلندر بازار» رو هم بهش نسبت داد!

هوندا CBR 250 RR از سال 2017 وارد بازارهای جهانی و به خصوص بازار ایران شد و تا الان هر یکی دو سال یک بار هم از لحاظ رنگ‌بندی و هم از لحاظ مشخصات فنی تغییراتی داشته و بهتر شده.

مهم‌ترین تغییر هم مربوط میشه به ورژن ۲۰۲۲ این موتور که پیشرفت چشم‌گیری از لحاظ بازده انجین داشته که اون رو به قـــوی‌تـــریــن موتور ۲۵۰ سی‌سی ۲ سیلندر بازار ایران تبدیل کرده!

هوندا CBR 250 RR

حالا در بخش مشخصات فنی کامل راجع به این پیشرفت‌ها صحبت میکنیم و شما هم قطعاً کُرک و پَرِتون از این اعداد میریزه!

این موتورسیکلت در ابتدای حضورش فقط در یک نسخه معمولی به بازار عرضه شد اما در سال 2022 یه نسخه ویژه یا به قول خودمون اِسپشیال ادیشن (Special Edition) از اون ساخته شد که آپشن‌های جذابی مثل کوییک شیفتر (سیستم تعویض دنده سریع) بهش اضافه شد.

نکته‌ای که در مورد هوندا CBR 250 RR وجود داره این هست که این موتور تحت نمایندگی انحصاری وارد ایران نمیشه و شرکت‌های مختلفی واردات اون رو انجام میدن. به همین دلیل نمیشه نمایندگی مشخصی از این موتور و البته برند هوندا در ایران پیدا کرد.

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

TVS راکز 125

مقدمه
با ورود هوندا ویو به ایران که اکثر موتورسوارها به این موتورسیکلت و البته سبک کاب (یا آندربن) علاقه پیدا کرده بودن. اما خب قیمت بالایی که ویو به نسبت بقیه موتورسیکلت‌ها داشت باعث شده بود تا بعضی‌ها هم نتونن اون موتور رو بخرن و این خلاء فضای مناسبی رو برای ورود موتورهای ارزون قیمت‌تر در سبک کاب فراهم کرد.

اوایل دهه ۹۰ شرکت جهانرو موتورسیکلت تی وی اِس راکز ۱۲۵ رو به بازار ایران عرضه کرد که با استقبال خیلی خوبی هم رو به رو شد. البته این موفقیت تازه‌ای برای راکز به حساب نمیومد. چراکه قبل از ایران، این موتورسیکلت فروش خوبی رو در کشورهای آسیای شرقی از جمله فیلیپین تجربه کرده بود.

فاکتورهای مختلفی TVS راکز 125 رو به یه موتور محبوب در بازار ایران تبدیل کردن که از جمله این فاکتورها میشه به قیمت مناسب، کیفیت بالا و استهلاک کم، در دسترس بودن قطعات و آپشن متفاوت سیستم صوتی و … اشاره کرد که البته در ادامه کامل در مورد این موتور محبوب صحبت میکنیم.

همونطور که در پاراگراف‌های بالاتر اشاره کردم این موتور در ابتدا توسط شرکت جهانرو فروخته میشد اما در ادامه شرکت نیروموتور نمایندگی برند TVS هند رو از آن خودش کرد و موتورسیکلت‌های این شرکت خوشنام هندی رو تا الان که در سال 1401 هستیم در ایران به فروش میرسونه.

اگه قصد خرید یه موتور شهری صفر کیلومتر در بازه قیمتی ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومن رو دارید این مقاله خیلی میتونه به شما کمک کنه پس حتماً با ما همراه باشید.

طراحی و ظاهر TVS راکز 125
همونطور که در مقدمه این مقاله اشاره کردم راکز ۱۲۵ در دسته موتورهای کاب یا آندربن قرار میگیره. طراحی این سبک از موتورها جوری انجام شده که وزن سبکی داشته باشن و برای رفت و آمدهای شهری، بیشترین کاربرد رو دارن.

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

لاکی ۱۸۰

مقدمه
لاکی ۱۸۰ از اون اسکوترای محبوب میان رده ای بود که به محض ورودش به بازار ایران خواهان زیادی پیدا کرد. این موتور جزو خانواده سمفونی کمپانی SYM به حساب میاد و در اصل اسم این موتور اون ور آب، SYMPHONY ST هست. موتور های سری سمفونی ST در بازار های جهانی بیشتر در نسخه های ۵۰، ۱۲۵ و ۲۰۰ سی سی عرضه میشه و این مدل یعنی سمفونی اس تی ۱۸۰ یه جورایی سفارشی برای یه سری از کشور هایی که محدودیت حجمی و … دارن تولید شده.

لاکی ۱۸۰

سمفونی ST یا همون لاکی ۱۸۰ خودمون توسط شرکت سهندسیکلت سپاهان وارد ایران شده و طبق یه سری منابع گفته میشه این موتور تنها اس وای امی هست که مستقیما از تایوان وارد شده و بقیه مدل ها برای اس وای ام چین هستن. همونجوری که اول مقاله هم گفتم، لاکی فروش خیلی خوبی رو تونست تجربه کنه. حالا دلیلش چیه؟ تا آخر محتوا همراهمون باش تا کامل این موتورسیکلت رو بررسی کنیم. احتمالا یکی از گزینه های خریدت بشه. برو بریم.

طراحی و ظاهر لاکی ۱۸۰

شاید در مقایسه با سایر اسکوتر های بازار، طراحی لاکی ۱۸۰ خیلی مدرن و جوون پسند نباشه ولی باید بگم زود قضاوت نکنید. اسکوتر های سری ST اس وای ام، از لحاظ مشخصات فنی اینقدر حرف برای گفتن دارن که بهتره از بخش ظاهر که البته سلیقه ای هم هست چشم پوشی کنید. از خدا که پنهون نیست، منم حال نمیکنم با قیافش . به نظر من، به عنوان یه اسکوتر میان رده،، طراحیش خیلی معمولی و بدون ایراده ولی این نکتـــه رو هم باید در نظر داشت که، نسخه ی موجود در ایران برای دو سه سال قبله و انصافا نسخه جدید این موتور خیلی جذاب شده. منو یاد پیاجیو لیبرتی میندازه

لاکی ۱۸۰ در رنگ های متنوعی (حداقل ۶ رنگ)، داخل ایران حضور داره و ابعاد این موتور هم ۱۹۸۵۷۲۵۱۱۹۵ میلی متر هست. (طول، عرض و ارتفاع)

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

موتورهای طرح

پیدایش موتورسیکلت‌های طرح
قبل اینکه بریم سراغ جزئیات، میخوام در خصوص اینکه این سبک موتورا اصلاً از کجا اومدن، دلیل تولیدشون چیه و مسائلی از این دست صحبت کنم. طرح یا Replica اصطلاحی هست که در مورد این دست موتورسیکلت‌ها استفاده میکنن و به معنی کپی، نسخهِ رونوشت و از این اینجور داستاناس. تولید و عرضه موتور‌های طرح فقط به کشور خودمون ایران ختم نمیشه و چند سالیه که کمپانی‌های مختلف دنیا و علی‌الخصوص شرکت‌های آسیای شرقی مشغول به ساخت این وسیله‌ها هستن و سالانه چند صد هزار از این محصولاتشون رو به مردم می فروووووو شن

دلایل تولید موتورهای طرح

تولید و عرضه موتورسیکلت‌های اصطلاحاً طرح، میتونه دلایل مختلفی داشته باشه ولی مهم‌ترین دلیل این کار اینه که یه سری شرکت‌های میان رده و پایین رده صنعت موتور، میان و یه سری موتور با ظاهر و ویترین برند‌های اصلی، تولید میکنن و علاوه بر اینکه با قیمت بسیار کمتر از موتور اصلی اون رو میفروشن، سود زیادی هم از این تولیداتشون میبرن.

پس داستان مشخص شد. فروش و سود زیاد به علت کپی برداری از محصولات اصلی و بازار فروش خوب به دلیل قیمت پایین. هدف و طعمه اصلی این شرکت‌ها، موتورهای محبوب و پرفروش برندهای معتبر موتورسیکلت هست تا بتونن به واسطه ویترین و اسم پر زرق و برق محصولات اورجینال، تولیدات خودشون رو به مردم بفروشن.

پشت پرده موتورهای طرح
تا اینجای کار همه چی خیلی خوب و خداپسندانه هست. رُخ و ویترین کار که عالیه، تقریبا کپی برابر اصل . قیمتشم که برای مصرف کننده خیلی مناسبه . معمولا هم میشه به صورت اقساطی تهیه‌شون کرد و همه جا هم میفروشن . علی برکة الله… آقا یا خانمی که شما باشی الان سوال میاد تو ذهنت، که فازت چیه پس!؟ همه چی فوق‌العادس. اصلاً چرا همچین مقاله‌ای نوشتین؟

اگر یه فرد عادی و بدون اطلاع قبلی در مورد دنیای موتورسیکلت و بازار خرید و فروش، این تفاوت قیمت‌ها بین موتورهای اصل و طرح رو ببینه چه چیزی میاد تو ذهنش؟ مثلاً در مورد همین هوندا کلیک اصلی و طرح هوندا کلیک. طرح‌های هوندا کلیک تقریباً نصف قیمت کلیک اصلی هستن. دلیلش چیه که شما دوتا موتور ظاهراً کپی هم دیگه رو داری مثلا به جای ۱۲۰ تومن ۵۰ تومن میدی!؟

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

نینجا ۲۵۰

میشه گفت ورود نینجا ۲۵۰ چهار سیلندر به بازار ایران، شوک بزرگی به بازار موتورهای پلاک ملی وارد کرد. چراکه تا قبل از این موتورسیکلت، هیچ موتور ۴ سیلندر دیگه‌ای به صورت انبوه پلاک ملی دریافت نکرده بود.

این موتور در سال ۱۴۰۰ به نمایندگی شرکت کویر موتور وارد بازار ایران شد و با وجود برچسب قیمتی ۶۰۰ میلیون تومنی مورد استقبال خوبی قرار گرفت و در همون پیش فروش اولیه تمام مدل‌های موجود فروخته شدن!

البته پیشبینی این داستان زیاد کار سختی نبود! همونطور که در پاراگراف بالا گفتم، کاوازاکی ZX-25R یجورایی اولین موتور 4 سیلندر پلاک ملی ایران به حساب میاد که با صدای جذاب و انجین 250 سی‌سی 50 اسب بخاریش، هیچ حرف و حدیثی برای اونایی که توانایی مالی خریدنش رو دارن باقی نمیذاره.

جالبه بدونید که این موتور در حال حاضر هیچ رقیبی در بازارهای جهانی نداره و الان کاوازاکی تنها برند بزرگی هست که داره به صورت انبوه یه موتور ۲۵۰ سی‌سی ۴ سیلندر تولید میکنه. دلیل این اتفاق رو در ادامه مقاله متوجه میشید.

نینجا ۲۵۰

داخل پرانتز بگم که در دهه ۹۰ میلادی کمپانی‌های هوندا و سوزوکی دست به تولید چنین موتورهایی زده بودن اما به دلیل هزینه تولید بالا و همچنین استقبال کم، تولید اونها ادامه دار نبود.

250 سی‌سی‌های چهار سیلندر دهه 90. از چپ به راست: سوزوکی GSX-R250، هوندا CBR250RR، کاوازاکی ZXR250، یاماها FZR
فلسفه وجودی موتورهای ۴ سیلندر ۲۵۰ سی‌سی چیه؟!
در دهه 90 میلادی هر 4 غول ژاپنی دنیای موتورسیکلت یعنی هوندا، یاماها، کاوازاکی و سوزوکی دست به ساخت و طراحی موتورهای ریس 4 سیلندر 250 سی‌سی زده بودن و ZX25R که کاوازاکی در چند سال گذشته معرفی کرده اولین موتور 250 چهار سیلندر جهان به حساب نمیاد.

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

سوزوکی برای اولین بار مردم را با یک موتور سیکلت مفهومی دیوانه کننده که بی کینگ (B-King) نام داشت، در سال ۲۰۰۱ در نمایشگاهی در توکیو آشنا کرد که انتقادهای زیادی را نیز در بر داشت. هنگامی که برند سوزوکی موتور سیکلت B-King را در تابستان ۲۰۰۷ در کنار نسل دوم هایابوسا به معرفی کرد، مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت. از سوی دیگر، برخی افراد نیز استایل بی کینگ را فراتر از یک موتور سیکلت مفهومی می‌دیدند و حتی لقب موتور سیکلت زشت را نیز بر روی آن گذاشتند

اگرچه ممکن است ظاهر طراحی شده جسورانه سوزوکی بیکینگ برای همه مناسب نباشد، اما تناسب اندام و کیفیت عالی بکینگ چیزی است که هرکسی می تواند قدردان آن باشد.

امروز در مجله موتورسیکلت میخواهیم در رابطه با بیکینگ، یکی از موتورسیکلت های محبوب راکبین ایرانی صحبت کنیم. موتورسیکلتی بسیار قدرتمند، ساخت کشور ژاپن.

سوزوکی بیکینگ BKing

همه راکبین موتورسیکلت و موتوربازان با مدل محبوب هایابوسا آشنایی دارند. هایابوسا در زبان ژاپنی به معنی شاهین میباشد. این موتور در اواخر دهه ۹۰ میلادی تولید گردید و در برهه ای از زمان رکورد سرعت جهان را در دست گرفته بود. سوزوکی برای اینکه میخواست این راه را ادامه دهد بیکینگ را تولید کرد.

بی کینگ ابتدا در سال ۲۰۰۱ و در نمایشگاه توکیو رونمایی شد و موتوری بود که از نظر طراحی از زمان خودش خیلی جلوتر بود و این موضوع باعث این شد که منتقدان زیادی داشته باشد.

بیکینگ در دسته بندی نیکد قرار میگیرد که به معنی موتورسیکلت برهنه است. موتورسیکلتی عضلانی که انجین ریس روی آن به چشم میخورد اما فلاپ های زیادی ندارد. بسیاری از افراد سوزوکی بیکینگ ۱۴۰۰ سی سی را یک موتور سیکلت استریت میدانند که این اشتباه است.

راکبینی که در رشته حرکات نمایشی کار میکنند این موتورسیکلت را بسیار دوست دارند.

  • m3hrd4d gh
  • ۰
  • ۰

توی این مقاله میخوایم یکی از پرتکرارترین سوالای این روزای بازار و شما رو جواب بدیم. سوال چیه؟ اینه که، بالاخره من na 180 بخرم یا benelli 180s ؟ تا آخر این محتوا با ما باشید تا رک و پوسکنده بهتون بگیم دقیقا کدوم ارزش خرید بالا تری داره و مزایا و معایبشونو باهم بررسی کنیم … برو بریم!

طراحی و ظاهر

وایسا وایسا، خودم میدونم چی تو ذهنته. قطعا میخوای بگی توی این بخش بنلی سرتره و طراحیش خیلی قشنگ تره. منم میگم راست میگی ولی فقط از روی قیافه قضاوت نکن! جفت این موتورا تو سبک نیکد هستن و طراحی عضلانی و خشنی دارن ولی بنلی تا حد زیادی اسپرت تر و بروز تر طراحی شده و دلیل اقبال اولیه مردم هم به خاطر همین موضوعه. جفت موتورا رنگبندی متنوعی دارن و در کل تو قسمت ظاهر نمیشه نظر قطعی داد چون این موضوع کاملا سلیقه ایه. نظر خود منم بنلیه، البتـــــــه فقط تو ظاهـــــر … جلوتر میفهمید!

مشخصات فنی

خب میرسیم به بخش مشخصات انجین این موتور. اولش مشخصات رو روی کاغذ باهم چک کنیم، بعدش بهتون میگم در عمل چیکاره هستن …

  benelli 180s na 180
تعداد سیلندر ۱ ۱
تعداد سوپاپ ۴ ۴
خنک کننده آب خنک آب خنک
حجم انجین ۱۷۵ سی سی ۱۸۳ سی سی
قدرت ۱۸ اسب در ۹۵۰۰ ۱۸ اسب در ۸۷۰۰
گشتاور ۱۴ نیوتون متر در ۷۰۰۰ ۱۵ نیوتون متر در ۷۵۰۰
نسبت تراکم ۱۱ به ۱ ۱۱ به ۱
ظرفیت باک ۱۰ لیتر ۱۱ لیتر

عملکرد واقعی

موتورسیکلت بنلی 180 بخرم یا ان‌ای ۱۸۰

خب خب خب، روی کاغذ که تقریبا همه چی برابره ولـــــی در عمل داستان فرق داره. اگر دنبال شتاب و سرعت بالاتری هستین، ان ای ۱۸۰ از بنلی ۱۸۰ اس عملکرد بهتری داره و تو حالت یه ترک، به نسبت ۱۸۰ سی سی بودنش شتاب واقعا بالایی داره. به این نکته توجه کنید که، مشخصات روی کاغذ با عملکرد موتور در واقعیت میتونه کاملا فرق داشته باشه و مهم قدرتیه که به چرخ موتور منتقل میشه.

  • m3hrd4d gh